سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت
سرخط خبرها

ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیرخارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است

  • کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیرخارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است
هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که از چندروز قبل در کابل به سر می‌برند با مقامات طالبان و اعضای شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت هفت نفره نمایندگان مجلس کشورمان میهمان امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه طالبان بود. او در این دیدار گفت: اجازه نمی‌دهیم دشمنان روابط حسنه افغانستان و ایران را بر هم بزنند.

در همین حال سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه‌ای گفته است که هیئت نمایندگان مجلس در ادامه دیدارهای خود در کابل با «نورالدین عزیزی» وزیر تجارت و صنایع طالبان نیز دیدار کرده‌اند.

در این اطلاعیه آمده است که ترجیح افغانستان توسعه مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران و افزایش تبادل هیئت‌های بازرگانی و مناسبات تجاری است.

همچنین هیئت نمایندگان مجلس شورای اسلامی میهمان وزیر بهداشت طالبان بودند.

وزیر بهداشت طالبان در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون کمک‌های زیادی به بخش بهداشت و درمان افغانستان مبذول داشته و علاقه‌مند به تحصیل و آموزش کادر درمان افغانستان در مراکز آموزشی و درمانی مجرب در ایران هستیم.
این درحالی است که حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل در پیام‌رسان ایکس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ملل برای آموزش ماماها و پرستاران افغانستان در ایران خبرداده است.

ادامه دیدار‌های هیئت پارلمانی ایران در کابل | وزیر خارجه طالبان: روابط ما با ایران حسنه است

هیئت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران امروز در ادامه سفر کابل با شورای علمای شیعه افغانستان دیدار کردند.
در اطلاعیه سفارت ایران در کابل در این‌باره آمده است: آیت الله صالحی (رئیس شورای علمای شیعه افغانستان) از توجهات و همکاری‌های ‎ایران با افغانستان قدردانی کرده است.

در همین حال روز گذشته خبرگزاری تسنیم گزارش داد که هیئت مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهایش در کابل با نورجلال جلالی، معاون اداری وزارت کشور طالبان دیدار کرد.

جلالی در این دیدار با قدردانی از چند دهه میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهجویان افغانستان گفت: خوشحالم ایران هیچ‌گاه از مهاجران افغانستان به عنوان اهرم فشار سیاسی استفاده نکرده است.

جلالی با اظهار اینکه افغانستان و ایران اشتراکات زیادی دارند، تصریح کرد: امارت اسلامی به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه همسایگان استفاده کند.

وزارت خارجه طالبان روز گذشته اعلام کرد که امنیت، مبارزه با موادمخدر، جلوگیری از قاچاق، حفاظت از مرزها و تجارت میان دو کشور از جمله محورهای گفت‌وگو میان این وزارتخانه و هیئت پارلمانی مجلس ایران بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->